SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Monday, March 7, 2011

L.i.f.e Part 2 _The Day i m alone_

Disaat aku sedang membesar..
aku pun tak taw bila...
Mak n Ayah aku bercerai..
('_')
ketika itu aku amatlah kecil sekali..
tak mengerti apa-apa dalam urusan dunia nih lagi..
Allah dan Takdirkan aku begitu..
Selepas mereka bercerai..
Aku dipelihara oleh atuk n nenek ku..
my lovely grandparents..
Haji Ibrahim and Hjh Sabihah..
Aku dibesarkan dalam keadaan yang cukup sederhana..
atuk aku seorang pesara Pegawai Kastam..
seorang yang segak dan berdisiplin..
hidup aku bagaikan seorang askar sejak kecik lagi..
cuma aku tak pernah nak berdisiplin pown..hoho..
dari kecik lagi aku diajar buat kerja sndiri..
jgn susahkan orang lain..
basuh baju sendiri..lipat sendiri..gosok sendiri..
basuh pinggan..kemas bilik..dll..
penat btol.. ("_)

Kisah mak n ayah aku plak..
Ayah aku lepas cerai tuh..dye tinggal balik dengan isteri pertama dye..
lupa nak bagitaw yang mak aku ni isteri muda ayah aku..huhu
Mak aku plak..
bertemu dengan seorang lelaki Singapura dan menikah dengannya..

Ayah aku ada 3 orang anak perempuan(kakak) dan 1 orang anak lelaki(abang)
Mak aku lak ada 2 orang anak laki(adik)
Maka jadilah aku sebagai seorang anak tunggal..
itulah THE DAY I M ALONE sampailah sekarang..
mujurlah ada atuk dan nenek aku sebagai tempat aku menumpang kasih..
tapi..
mak n ayah aku tetap menyanyangi ku..
dan i also LOVE them..
:) Takdir aku sebagai insan bernama MUHAMMAD AFDHAL BIN ISMAIL...
My Dad..
name:Ismail Bin Yusof
Birthday:17.3
nickname:Abah
asal:Kg Kolam
Kerja:Pegawai Daerah Bachok
"seorang yang lembut tapi tegas"
Pesananya kpd ku:
Jadi insan yang soleh
dan always doakan abah..adik(panggilan ak)
satu-satunya anak abah yang
berlatar belakangkan pendidikan agama
n yang abah harapakn.
My Mum
name:Azura binti Ibrahim
Birthday:26.12
nickname: Mama
asal:Kg Chetok
Kerja:S/u syarikat pengiklanan
"seorang yang sistematik dalam kehidupan"
Pesanannya kpd ku:
Be someone that can chage the world.


Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment