SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Monday, September 26, 2011

d.a.k.w.a.h _Airmata_

Seperti didalam Post Hijab Yang Sempurna
aku berhasrat untuk menyeru sahabat-sahabat akhawat ku..
dalam mencapai kesempurnaan aurat ini..

dan aku mengambil keputusan untuk menghantar mesej kepada
mereka yang berbunyi 

Salam Akhawat PERINTIS TARIBYAH ISLAMIYAH sekalian semua..esok hari isnin hari yang sunatkan untuk kita berpuasa..jom kita berpuasa..bagi menghidupan roh jiwa diri yang bertarbiyah..
dan apa kata bagi akhawat yang ada tudung labuh..jom pergi kelas dengan bertudung labuh..
disamping kita melahirkan jiwa dan roh tarbiyah dalam diri kita..kita sama2 wujudkan suasana tarbiyah yang insyaallah dinaungi Allah..ayuh teman..tiada sesalan dalam menuju jalan Allah..tiada paksaan muka mengajak antunna mencuba.. :)

dan alhamdulillah ada respon yang baik..
tetapi ada juga yang mempertikaikan tindakan aku..

ko pesal eh..?selalu ajak kitorang n paksa kitorang buat benda cmni..?
memang tak salah nk amar makruf nahi munkar..
tapi ko kena pk lah hati kitorang..jangan sedap hati ko je nk suh kitorang buat tuh..buat nih..
pk la sikit pendapat dan perasaan kitorang..

ketika aku membaca..kalam-kalam yang dihantarkan ini..
hancur berkecai hati ini..
mengalir sebak airmata membasahi pipi..

sungguh hiba dan kecewa..

Salahkah aku mengajak korang kearah kebaikan..?
sering engkau perkatakan untuk memikirkan pendapat dan soal hati kalian..
tapi pernah kah engkau berfikir..

mengenai beban yang aku tanggung ini dalam mengingatkan kamu mengenai agama Allah...?
mengenai susah dan payah aku dalam mengajak kalian ke jalan Allah..?

ia tidak membawa satu sen untung pun terhadapku..
tetapi kenapa aku tetap meneruskannya..

kerana kalian adalah SAHABATku..
bila kasih dan sayang lahir dari seorang sahabat..
terhadap sahabatnya..
maka inilah yang aku mahukan..
yang terbaik untuk sahabatku..

airmataku ketika itu..tidak dapat ku hentikan..
sungguh pedih ujian dijalan mu Allah..
didalam kesedihan itu..
aku coba untuk kembalikan semangat yang hampir terhapus itu..

dengan mendengar lagu Sunnah Berjuang..
dan ketika itulah..
hatiku terfikir..
bagaimanakah ujian Nabi Muhammad dan Sang Murabbi terdahulu..?
Ujian mereka jauh lebih pedih..
pernahkan mereka berputus asa..?

Astaghfirullah..
ampunkan Aku Ya Allah..

Panji inikan dikibar..
dengan langkah pertama menuju destinasi yang penuh onak dan cabaran..

Kuatkan hati duhai Pendaie..


Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

3 comments:

  1. Allah,,,T_T
    Kuat kerana Allah,kuat kerana Rasulullah&kuat kerana Islam!Allahu Akbar!

    ReplyDelete
  2. sometimes, ppl try to change to be a better person, to wear a more proper attire. tp keadaan psekitaran tak mngizinkan. slalunye org akan pndg rendah bile kita brubah jd jahat, but in my case org pndg rndh bile kita cuba jd baik. i wish there were someone like u in my class ~~~ dont give up ya Afdhal, ignore the haters, u stil have a lot of supporters out there..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah... :) semoga kuat daie!

    ReplyDelete