SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Tuesday, September 20, 2011

E.i.d.u.l.f.i.t.r.i _Permulaan_

Masih lagi terpinga-pinga di dada aku..
pesan ustaz aku di MPi..
"Afdhal,dimana sahaja enta berada,jangan sesekali ikut orang..
biar orang yang ikut enta."

jubah itu sunnah..
jangan kamu memandang remeh mengenai sunnah..
hari ini aku memulakan jejak aku..
dalam mewujudkan suasana islam di kampus..

dah lama aku menunggu seseorang siswa..
hadir ke kelas dengan berjubah..
tinggal seminggu lagi untuk mengakhiri semestar..

aku beranikan diri untuk memulakan jejak dakwah dan
tarbiyah ini..

Hari ini aku hadir ke kelas dengan memakai jubah..
keyakinan diri mula pudar apabila..
menjejakkan kaki ke kawasan kuliah...

terasa amat pelik..
bila dipandang sedemikian rupa..oleh orang lain..
seolah-olah jubah itu pakaian kuno..
masyaallah..

"wooo...ustaz tu..!"
terdengar suara sumbang dari saudara seagama yang mengambil
kursus Teknologi Maklumat..

tetapi aku beranikan diri..
dan tekad..untuk berjubah ke kelas..
sama ada hari khamis atau isnin..

insyaallah..
ini satu permulaan..
semoga suasana tarbiyah dapat ku wujudkan..
dengan bantuan dari sahabat..insyaallah..

kemanisan menghidupkan sunnah jelas terasa dihati aku..
manis sungguh mengikuti sunnah dengan hati dan niat yang benar...

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

1 comment: