SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Tuesday, November 29, 2011

D.a.k.w.a.h _Aku Mengisytiharkan JIHAD_


JIHAD
MENENTANG
MUSUH TERDEKAT
DALAM DIRI
HAMBA
iaitu
NAFSU

SABDA RASULULLAH :

Orang Yang berjihad..
Adalah orang yang menentang..
Kehendak BURUKNYA..

Riwayat At-Tarmizi


Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

L.i.f.e _Luv Mum_


This Hijrah..
i want to change..!!

Anak yang Soleh..
Aku akan buang perasaan Malu..
untuk menunjukkak kasih sayang 
pada si ibu..

yang melahirkan aku ini..

^_^
i will be a good son from now mum..

i want to see ur smile always..!!

thanks sahabat..
kerana sentiasa..
mengingatkan aku..
tentang pentingnya..
kasih sayang mereka ini..


Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

L.i.f.e _Resah_

bisikan mula mengetuk hati..
apa yang ko buat ni Afdhal?..
Ko putuskan hubungan dengan dia..
ko tak fikir ke..
nanti dia akan lupakan ko..
dan dalam tempoh tu..
mungkin muslim lain akan amek hati dia..!!

Yea..aku pernah fikir semua tuh..
tapi apa pown terjadi..
Itu Kehendak Allah..
andai itu terbaik buat aku dan dia..
biarkanlah..


Kerana Allah lebih tahu daripada kita..
Meskipun hati ini amat berat buat hamba..
melepaskan 
hubungan persahabatan itu..

tapi aku yakin..
Kalau memang sudah takdir..
ia takkan kemana..

Akan ku terus berdoa..
agar Allah Pertemukan kita kembali kelak..

dan akau ku terus berdoa..
agar dirimulah..
makmum ku..
yang akan sentiasa berjemaah bersamaku kelak..

Yakin Pada Takdir..
Doa Pada Allah..
^_^ akan ku senyum aja...walaupun apa takdirnya..
sebab hamba tahu..itu yang terbaik buat hamba..

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

Monday, November 28, 2011

L.i.f.e _GrateFuLL 1 Muharram_

Alhamdulillah..
dalam melangkah permulaan Hijrah ini..

Allah Mulakan Hijrah aku..
dengan titik kemanisan..

meskipun..
Pengorbanan Hijrah aku..
Sungguh Pedih untuk dikorbankan..

tapi Alhamdulillah..

Dapat Jumpa My Mum..
^_^

dapat kemeriahan bersama kawan2..
^_^

and..
first time dapat menang dalam pertandingan..
Johan Pertandingan Video Dakwah
Sempena Minggu
SEHATI BERDAKWAH

Alhamdulillah for da give Allah..




Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

Sunday, November 27, 2011

L.i.f.e _Hijrah_

1 Muharram 1433H

New Year..

disaat inilah aku mulakan penghijrahan..

dengan mengorbankan..
CINTAKU PADA SANG SAHABAT..

dah lama telah ku fikirkan..
dan aku menemi jawapan..

inilah saat..
aku perlu PERCAYA PADA TAKDIR ALLAH..

demi mencapai..
REDHANYA...

Demi Dia dan Aku melangkah..
dengan tiada bebanan duniawi dipikul..

agar perjalanan perjuangan ini..
kan lancar sebaiknya..

Semoga Allah Pertemukan Kita..

SALAM MAAL HIJRAH..

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

Thursday, November 24, 2011

Sempena Pertandingan..
Video Clip DAKWAH..
Anjuran 
PERSADA dan NADI HUFFAZ 
UNiSZA..
Sempena..
MINGGU SEHATI BERDAKWAH UNiSZA..

Ini dia Video kami pertandingkan..
Tak kisah menang ke tak...
Tapi
Kami Puas Hati..!!



Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

Wednesday, November 23, 2011

L.i.f.e _Terima Kasih Sahabat_


Saat diri rasa serabot dengan kata-kata manusia..

yang hanya pandai mengkritik perjuangan kita..
tanpa melahirkan sebarang konklusi..

aku tenangkan fikiran...
dengan ziarah blog2 sahabat...
yang berfikrah sama..

membaca rintitan..
perjuangan mereka ditempat mereka..

merasakan diriku masih kerdil dalam ketabahan..
menerima ujian ini..

tiba-tiba Allah..
menggerakkan hati aku satu post dalam blog shabat..

post itu btol2 mengetuk hati aku..
di akhir post itu..
kalam ini diselitkan..

do what ever you want to do .. as long as ALLAH BLESS . :)

Hati Tersentap..
Kenapa Aku perlu mengeluh..?
sedangkan segala perbuatan aku kerana Allah..

Kenapa aku perlu bersedih akan kata2 manusia..?
Sedangkan Kata2 ku kerana Allah..

^__^

KENAPA..?
WAKE UP AFDHAL..!!

Hatiku Tersentap dikala melihat status FB seorang Sahabat..
saat kamu berubah kepada kebaikan . dan kamu merasa begitu SUKAR dan SUSAH . manusia pula tidak serik menjatuhkan kamu . ketahuilah . aku dibelakang kamu . tidak penat untuk menyokong kamu . tidak kisah mendoakan kamu . dan ketahuilah kamu . ramai lagi yang sayangkan kamu dan menyokong kamu . dan ketahuilah kamu . ALLAH itu lebih dekat dengan kamu berbanding mereka yang buta menolak kamu .

Mengharapkan kata-kata ini hadir dari seorang sahabat..
agar terasa diri ini dibenteng..
agar menjadi kekuatan perjuangan..

tapi..
aku lupa ayat terakhir..

"ALLAH ITU LEBIH DEKAT"

Kenapa aku bersedih tiada dianugerahkan teman seperjuangan?
Allah bersamaku..

KENAPA..?
WAKE UP AFDHAL..!!

Thanks SAHABAT..

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

Tuesday, November 22, 2011

U.m.m.a.h _Serumpun_


Kenapa si kita bisa gaduh2 sama itu Indon..biari aja mereka itu..
bukan kita ini serumpun...enggak g2 dong..??

Darah Melayu itu mengalir pada dua2 rakyat negara ini..
yang paling pentim darah islam itu mengalir pada kedua2 bangsa terhebat nusantara ini..

kenapa bila dua2 bertemu di dalam arena..kita seolah menentang KAFIR..
walhal kita seagama...malah kita la melopori islam di Tenggara ini..

indon dengan gayanya menentang malaysia..dan malaysia dengan gayanya menentang indon..

percaya atau tidak..satu hari nanti..Sang Panji dari Timur akan mengibar..
dan Malaysia dan Indon akan disatukan..??

Saat islam mengusai Dunia kembali..Tanah Melayu akan disatukan kembali dengan Tanah Jawa dan sumatera..di bawah satu pemerintahan Khilafah..
aku yakin itu akan berlaku..dan pemimpin yang akan menjaga tanah tenggara ini adalah dikalangan kita..!! 

jadi ayuh bersatu Malaysia Indonesia..!!
WE ARE ONE..!! 
Bakal Menjadi Penguasa di Tanah Tenggara ini..
BE PRO la dalam bersukan..!! sepatutnya kita bangga..
karena dua2 yang ke final adalah negara islam..
akan ku alirkan airmata andai ku dapat melihat..

PENYOKONG MALAYSIA MENGIBARKAN BENDERA INDONESIA...
DAN PENYOKONG INDONESIA MENGIBARKAN BENDERA MALAYSIA..
Seolah KITA SAMA..!! 
..Satukan kembali kekuatan islam di nusantara ini ya allah..
ameen..





Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

Sunday, November 20, 2011

D.a.k.w.a.h _Kenapa aku berjubah_

Kenapa anda berjubah ke kelas..??
sedangkan yang lain tinggalinya..

Adakah anda rasa iman anda cukup mantap..??
adakah anda rasa ilmu didada anda cukup mantap..??

Itu bukan persoalannya..
apa yang aku cuba..
adalah demi mewujudkan baiah dakwah disini..
suasana ISLAM..

kerana ilmu kurang di dada..
kerana iman kering di hati..

Aku mengunakan JUBAH...
sebagai wadah perjuangan aku..

kerana itu sahaja yang bisa aku coba..
untuk kembalikan cahayanya disini..

aku tak bisa menyampaikan kalam2 dakwah yang hebat seperti kalian..
aku tak bisa mencapai tahap iman yang hebat seperti kalian..
tapi aku mencoba..

ini caraku untuk kembalikan..
kegemilangan zaman itu..

Kolej Ugama Sultan Zainal Abidin..

bayangkan andai semua bisa meragakan ia..
adakah bisa wujud lagi..

muslimah-muslimah yang mengetatkan pakaiannya..??
Yea..ia masih wujud..tapi ia bisa dikurangkan..

kerana apa ia bisa dikurangkan..??

Bayangkan seorang muslimah meragakan pakaian ketatnya...
berselisih jalannya dengan sekumpulan..
Muslimin yang berjubah..

apakan ia rasai ..??
Malu..

dakwah itu bukan hanya terletak pada kata-kata..
tetapi ia juga bisa
terletak pada gaya dan imej kita..
jadilah contoh sebaiknya..

Walaupun..
ia tak bisa mengubah 100 hati manusia..
tapi cukup..
andai 1 hati manusia berubah..



Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

L.i.f.e _Adakah diri ku salah_

rasa hiba..
dan 
hampa..

bila apa yang diusahakan demi martabat agamaNYA..
disalah erti oleh kalian..

Adakah diri ku salah..?
Disaat diriku menanti kata-kata dan buah fikiran kalian...
mengenai nilai agama di bumi ilmu kita..

ku menunggu dan terus menunggu..
tetapi..
sampaikan bila kan diriku menunggu..
ku mulakan langkah..mencari jawapan bagi setiap persoalan di minda aku..

adakah islam itu tak mampu terlaksana di bumi ilmu ini..?
adakah kita memang terhad untuk perjuangkannya disini..?
adakah ia memang mustahil..untuk kembalikan cahaya di bumi ini..?

SALAHKAH AKU BERTANYA BEGINI..?
Sehinggkan sanggup kalian berkata..

"Jangan nak tunjuk bagus sangat"
"nak ambik hati2 senior ke"

ia makin parah melanda..
bila tiba-tiba nama diri ini disebut di dalam dewan kuliah utama..
di hadapan 400 siswa muslim..

alhamdulillah..ketika itu diri ini dilanda kifarat dosa..
menyebabkan tak bisa untuk menyertainya..

"ASSYAHID AFDHAL ISMAIL"
itulah nama yang bergema di dewan kuliah utama..

kerana apa ia bergema..?
Buah fikiran dan soalan ku selama ini..
membuahkan gemaan nama itu..

Yang Dipertua Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian Islam
"Dia antara siswa junior..yang sering bertanya dan melontarkan fikiran yang sungguh panas melanda di bumi UNISZA ini..kapankah bila kalian pula ..?"

Diri ini langsung..
tidak tahu apa yang dijadikan dalam dewan itu..

sehinggakan datang sang manusia..
"ini la orang kuat Yang dipertua"
"ini la pengganti kita.."

jelas ku bisa baca air muka mu..
semata-mata seolah..
aku lakukan semua itu kerana
NAMA..

Kaliah salah..
Kalian salah..

ku coba ketuki 
hati2 dan minda2 mu..

tak pernah ku fikiran untuk nama ..
ayuh..siswa islam...
kita perlu sedar..
islam disni makin parah..!!
ITU YANG AKU CUBA SAMPAIKAN..!!
bukan..
Ayuh siswa islam..
akulah terbaik diantara kalian..

tak pernah sedikit ku fikiri..
ku lakukan hanya kerana agama ini..
meronta-ronta..mencari kita..

yang dihiasi ilmuNYA..
tapi 
hati dan diri..
terus leka..

ADAKAH DIRIKU SALAH..??

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

L.i.f.e _ unknown _

ujian..
melanda..dan terus melanda..

pendedahan dan pendedahan..

its hard to give a reason..
kenapa aku menjadi seorang anak yang begini..

kenapa aku menjadi seorang cucu yang begini....

kenapa aku menjadi seorang keluarga yang begini..

sebab 
aku hidup hanya mengharapkan kasi sayangNYA dari dulu lagi..

diri tak pernah dimanjai..
menyebabkan aku sukar memanjai kalian..

diri tak pernah rasa ditunjukkan kasih sayang..
menyebabkan aku sukar untuk menunjukkan kasih sayang pada mereka..

Saat Sakit..
bukan aku melupakan kalian..
cuma aku tak mahu diri kalian risau akan kesakitanku..

cukup sekadar berkongsi pada sahabat...
diriku bukan melupakan keluarga..

tapi..
aku tak bisa untuk berkata apa2..kerana sudah cukup aku menyusahkan kalian dari kecil..

kini ku dewasa..ku ingin membalas jasa kalian..tanpa aku menyusahkan sdikit pown diri kalian..
kerana diriku..

amat sayang pada kalian..
abah..
mama..
tok Bah..
tok Mi..
n yang lain..

bukan diri ku tidak mahu mengatakan..
"aku sayangkan mama"

tetapi mulutku..
kelu dari dulu..
dek kerana aku tak dibiasakan..

bukan aku tak mahu berkongsi masalah dengan kalian..
akan tetapi..
diri ku tak dibiasakan begitu..

maafkan aku ibu..
maafkan aku ayah..
maafkan aku atuk..
maaf aku nenek..

ku coba menunjuk sayangku pada kalian..
tapi tersekat..
dek hijab kasih sayang..
yang masih dikunci..
oleh kalian..

"anak yang munafik"
kata-kata yang takkan lupa..

tapi kan ku cuba menjadi anak mu yang terbaik..
sama spt arwah abah..
ku tak bisa menunjukkan kasih sayang duniawi padanya..
tapi ku cuba..dan trus mencoba..

menunjukkan sayangku pada dirinya..
di 
akhirat..



Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

Friday, November 18, 2011

V-Dakwah _Sunnah itu Styloo?_


Ramai yang bangga dengan fesyen moden..
tapi..
tak ramai yang bangga dengan fesyen KITA...
yakni..
Sunnah.. ^_^ jom layan..

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

L.i.f.e _Masa Jauh Meninggalkan Aku_


Demi MASA.
 Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.
 Kecuali yang beriman dan yang beramal soleh.
Yang berpesan-pesan dengan KEBENARAN.
 Yang berpesan-pesan dengan KESABARAN”.
_Surah Al-Asr_

Sabda Rasulullah SAW :
 Rebutlah lima perkara sebelum lima perkara..masa MUDA sebelum TUA..masa SIHAT sebelum SAKIT..
masa LAPANG sebelum SEMPIT..masa SENANG sebelum SUSAH..
Dan..
masa HIDUP sebelum MATI.. 
Riwayat Al-Hakim


Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

Monday, November 14, 2011

L.i.f.e _Sakit kerana Allah_


Kesakitan yang paling amat skit menimpa aku..
sakit tu dah rasa masa di kampung lagi..

tapi rasa cam sakit biasa je..
bila sampai di kampus...

ia makin teruk..dan amat2 sakit..
pada jam 2.00AM

aku dihantar di hospital..
dan ditahan diwad..

saat tuh..
tiada kata yang dapat digambarkan..

airmata terus menitis..
peluh terus mengalir..
menahan kesakitan yang dialami dalam perut ni..

sepanjang berada di atas katil wad...
apa yang aku fikirkan..
hanyalah mati..

terlintas dihatiku sebuah hadis

Ibahawa Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud:

"Bahawa orang yang mati syahid itu ada lima, yang pertamanya orang yang mati disebabkan sakit perut, kedua orang yang mati ditikam, ketiga orang yang mati tenggelam (karam) di dalam air, keempat sobihul badmi, kelima orang yang mati berperang fi sabilillah."
(Hadith riwayat At-Termizi dari Abi Hurairah).

Assyahid Afdhal Ismail..
gelaran Assyahid yang paling aku inginkan..
andai aku mati..
aku inginkan syahid..
dan aku juga ingin...
Mati ketika Kopiah Aku berada di atas kepala aku..
agar Sunnah itu bisa menjadi saksi aku diakhirat kelak..



Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

Sunday, November 6, 2011

L.i.f.e _Penulis ^_^_

semalam..
diri rasa sayu sangat..
bukak la fb Abdul Latip..Blog Fatimah Syarha..and Page Hilal Asyraf..

terasa begitu kagum dengan kehebat penulisan dakwah mereka..

aku menulis status fb..
bukak Fb pak latip Abdul Latip Talib | Penulis Novel Sejarah..
perjalanan dalam melahir novel sejarah sungguh rumit dan memerlukan kekuatan mental dan fizikal dalam mengumpul sumber2 yang dipercayai..ditambah pula dengan gaya penulisan yang meletakkan diri kita pada watak tersebut..!!Keep it up Pak Latip..!!
bukak Blog Fatimah Syarha..dalam melahirkan novel2 berunsur tarbiyah dan dakwah juga amat sukar..ia perlukan pada jiwa yang benar2 memahami tanggungjawab dan amanah sebenar seorang muslim..!!ditambah pula dengan gaya penulisan yang sungguh halus..dan mampu menyerap dalam hati pembacanya..!!Keep it up..!!
Bukak page Hilal Asyraf(Official)..dengan karya puisi dan cerpen yang sungguh cair untuk dialirkan dalam jiwa manusia untuk mencapai hati pembaca..ditmbah gaya penulis yang simple tetapi berkait rapat dengan kehidupan manusia dan ia membuat kita berfikir 1000 kali..!!Keep it up..!!

^^_ one day i wanna be like them..!!hasil gabungan mereka bertiga..insyaallah..!!
ameen..


setelah selesai menguruskan ibadah korban..
dan pulang kerumah..

aku membuka status Facebook ku..

terasa terharu dan begitu bersemangat..
bila status itu..

dikomen oleh HILAL ASYRAF..
one of my feveret author in malaysia.. 


"ameen..moga Allah Redha"
itu komen dia..

walaupun simple..
sungguh bermakna pada aku..

dalam mencapai cita2 bergelar penulis.. ^^_
insyaallah..
SEMOGA ALLAH REDHA.. 

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

E.i.d Hajj _First Korban_

akhirnya..
setelah 18 tahun hidup..
aku melakukan ibadah korban..
buat kali pertama..
alhamdulillah..
semoga korbanku..
diterima Allah..

Buat pertama kali..
hanya aku dan pak sedara aku je yang pulang ke kampung KETEREH
untuk menguruskan ibadah korban family..
atuk dan lain-lain tidak beberapa sehat
hanya aku bertiga..
ditemani seorang sepupu2 untuk..
dijadikan cameraman..!! hoho..

Uniform Korban ..hihi

Makhluk Allah Yang Bersiap Sedia mengorbankan nyawanya
kepada Allah.. ^^_


Allahuakbar..terimalah korban ini..

proses melapah..kerja yang paling aku tak suka..susah...!! :)
kalau pisau tumpul..jangan wat keje ni..lambat2..
pastikan tajam dulu.. :)

dari kul 9..kul 11.30 SELESAI..!!
Alhamdulillah..

acara paling best..makan..!! best woo masakan orang kampung.. ^^_

Dah lama tak menikmati suasan kampung..
saya suka...!! :)


going home mak.. :)
this my great grandmum..
Rokiah..86 tahun..

i wish my parents was here with me.. 
Ameen..












Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

L.i.f.e _Sendiri Menyepi_


sendiri menyepi:edcoustic


Sendiri Menyepi..


Tenggelam dalam renungan

Ada apa aku seakan kujauh dari ketenangan

perlahan kucari, mengapa diriku hampa…

mungkin ada salah, mungkin ku tersesat,

mungkin dan mungkin lagi…

Oh Tuhan aku merasa

sendiri menyepi

ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi

sampai kapan ku begini

resah tak bertepi

kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala

benderang di hidupku..

Perlahan kucari, mengapa diriku hampa

mungkin ada salah mungkin ku tersesat,

mungkin dan mungkin lagi

Oh Tuhan aku merasa..

sendiri menyepi…

Ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi

sampai kapan ku begini

resah tak bertepi

kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala

Oh Tuhan aku merasaaaaaaaa……

seeeeendiri….aku merasa sendiri..

sampai kapan begini

resah tiada bertepi…Ooohh..

Kuingin cahyaMu

benderang di hidupku..

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

E.i.d.hajj _life as a son_


Raya Haji

semua family dah sampai rumah..
for..
celebrate eid haj..

tapi...
only my mum je tak blek..

tengok suka ria family2 kazen..
buat aku rasa sayu..

pagi eid..
gonna be family photoshoot..

like before..
i m da cameraman ^^_

family photo..?
still Raya haji ni..tak dapat lagi aku nk ada familyphoto..
dari dulu sampai sekarang..

mum tak balik..sebab..hurm..ntah la..
kenapa aku tak pergi raya with mum..??
:( i dont know y..i love my mum so much..
but i cant show my love to mum..
even my dad pown..tak pernah sekali pown i show my love to them..
dalam hati aku ingin amat bermanja dengan mereka..
menunjukkan kasih sayang ku pada mereka..
tapi apakan daya aku..hidup terpisah dari kecil..
membuat diri terasa janggal...
tapi..
JAUH DI SUDUT HATI 
AKU
SEORANG ANAK YANG AMAT CINTAKAN DAN 
SAYANGKAN IBU DAN AYAHNYA..


dengan hidup macam ni..
mmg sukar untuk aku jelaskan pada orang lain..
serapat mana sekali pown..

mereka tak dapat nak faham..

Ya Allah..andai aku mengguriskan hati ibuku secara tidak sengaja..yang hanya engkau sahaja tahu 
sebabnya yang tersembunyi di sebalik hati seorang anak ini..ampunkan aku ya Allah..
Jadikanlah doa2 ku kepadanya..sebagai tanda aku sayang padanya..

Jauhlah aku dari digelar anak derhaka di Akhirat kelak..
walaupun kasih dan sayangku pada mereka tak dapat ku zahirkan di dunia ini..
Allah..semoga mereka dapat penzahiran sayangku di akhirat kelak..
jadilah aku anak yang soleh.. 

Thanks for the post Sahabat..


Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

Saturday, November 5, 2011

Al-Fatihah Buat adik

Muhammad Anas

Salah seorang adik usrah aku..
ketika dia form 1..

pndah sekolah ketika form 2 xsilap..

dan akhirnya..
pulang ke tempat asalnya..
pada malam jumaat lepas..

Al-Fatihah

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

L.i.f.e _WE REUNITED_

Setelah setengah tahun kami berpisah..
membawa hala tuju masing2..

akhirnya..
bertempat dirumah ku...

KAMI BERTEMU KEMBALI...
SAHABAT SELAMANYA..








Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

V-Dakwah _Bisnes Illahi_


Business Illahi..

DIJAMIN UNTUNG BERLIPAT KALI GANDA..!!
APA TUNGGU LAGI..!!
JOM JOIN..!!

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V