SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Monday, November 14, 2011

L.i.f.e _Sakit kerana Allah_


Kesakitan yang paling amat skit menimpa aku..
sakit tu dah rasa masa di kampung lagi..

tapi rasa cam sakit biasa je..
bila sampai di kampus...

ia makin teruk..dan amat2 sakit..
pada jam 2.00AM

aku dihantar di hospital..
dan ditahan diwad..

saat tuh..
tiada kata yang dapat digambarkan..

airmata terus menitis..
peluh terus mengalir..
menahan kesakitan yang dialami dalam perut ni..

sepanjang berada di atas katil wad...
apa yang aku fikirkan..
hanyalah mati..

terlintas dihatiku sebuah hadis

Ibahawa Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud:

"Bahawa orang yang mati syahid itu ada lima, yang pertamanya orang yang mati disebabkan sakit perut, kedua orang yang mati ditikam, ketiga orang yang mati tenggelam (karam) di dalam air, keempat sobihul badmi, kelima orang yang mati berperang fi sabilillah."
(Hadith riwayat At-Termizi dari Abi Hurairah).

Assyahid Afdhal Ismail..
gelaran Assyahid yang paling aku inginkan..
andai aku mati..
aku inginkan syahid..
dan aku juga ingin...
Mati ketika Kopiah Aku berada di atas kepala aku..
agar Sunnah itu bisa menjadi saksi aku diakhirat kelak..



Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment