SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Wednesday, November 2, 2011

L.i.f.e _Mimpi_

1-11-2011
tarikh dimana mimpi..
yang paling pelik yang pernah aku alami..

Aku Bermimpi..
aku berada di satu padang pasir...
dengan pasir2 yang sungguh putih..
dan ketika itu..
aku bersama sekumpulan kecil manusia..
memakai IHRAM PUTIH..

dan seorang daripada mereka..
mengarahkan aku untuk mengetuai mereka..

Berjalan dan berjalan..
aku menemui sebuah bukit..
dan dibawahnya terdapat Gua..

kelihat sekumpulan lagi manusia..
memakai kain ihram berwarna MERAH bukan Oren..

lalu kumpulan kami lalu..
dicelah2 kumpulan mereka..
sampai di depan bukit itu..

aku berdoa..
dan dalam mimpi itu..
aku berdoa teresak-esak mengalirkan airmata..
dan kalam terakhir doa aku..

Adalah ZIKIR TAUBAT..

lalu kumpulan itu mengajak aku beredar..
dan pabila aku memandang ke kanan..
aku melihat seakan-akan masjid..

dihiasi marmar hitam..
dan melihat ada disitu yang sedang solat..
lalu aku beredar disitu..

dan melalui mereka2 yang sedang solat itu..
still terfikir apa makna disebalik mimpi ini..

semoga ia membawa kepada kebaikan.. :)

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment