SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Sunday, November 20, 2011

L.i.f.e _ unknown _

ujian..
melanda..dan terus melanda..

pendedahan dan pendedahan..

its hard to give a reason..
kenapa aku menjadi seorang anak yang begini..

kenapa aku menjadi seorang cucu yang begini....

kenapa aku menjadi seorang keluarga yang begini..

sebab 
aku hidup hanya mengharapkan kasi sayangNYA dari dulu lagi..

diri tak pernah dimanjai..
menyebabkan aku sukar memanjai kalian..

diri tak pernah rasa ditunjukkan kasih sayang..
menyebabkan aku sukar untuk menunjukkan kasih sayang pada mereka..

Saat Sakit..
bukan aku melupakan kalian..
cuma aku tak mahu diri kalian risau akan kesakitanku..

cukup sekadar berkongsi pada sahabat...
diriku bukan melupakan keluarga..

tapi..
aku tak bisa untuk berkata apa2..kerana sudah cukup aku menyusahkan kalian dari kecil..

kini ku dewasa..ku ingin membalas jasa kalian..tanpa aku menyusahkan sdikit pown diri kalian..
kerana diriku..

amat sayang pada kalian..
abah..
mama..
tok Bah..
tok Mi..
n yang lain..

bukan diri ku tidak mahu mengatakan..
"aku sayangkan mama"

tetapi mulutku..
kelu dari dulu..
dek kerana aku tak dibiasakan..

bukan aku tak mahu berkongsi masalah dengan kalian..
akan tetapi..
diri ku tak dibiasakan begitu..

maafkan aku ibu..
maafkan aku ayah..
maafkan aku atuk..
maaf aku nenek..

ku coba menunjuk sayangku pada kalian..
tapi tersekat..
dek hijab kasih sayang..
yang masih dikunci..
oleh kalian..

"anak yang munafik"
kata-kata yang takkan lupa..

tapi kan ku cuba menjadi anak mu yang terbaik..
sama spt arwah abah..
ku tak bisa menunjukkan kasih sayang duniawi padanya..
tapi ku cuba..dan trus mencoba..

menunjukkan sayangku pada dirinya..
di 
akhirat..



Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment