SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Monday, September 26, 2011

d.a.k.w.a.h _Pedih dan Hikmah_

Dakwah itu bukan jalan mudah..
bukan pula jalan yang mewah..
jangan pisahkan ia dengan sabar dan tabah..
karena ia pengahapus resah..

Memang Itulah hakikat dakwah..
susah dan penuh keperitan dan kepedihan...
tetapi..
andai sabar dan tabah ditanam dalam diri sang pendakwah..
dengan izinnya..resahkan terhapus..

dalam 2-3 hari ini...
ujian dakwah semakin melunturkan semangat 
dan kekuatanku..

AKU SEDARI DAKWAHku SALAH :

Di dalam post aku sebelum ni..
sal kawan aku yang memakai jeans tuh..
aku telah melakukan satu cara dakwah yang salah..
dan cara itu telah mengaibkannya..

aku memang berasa sesal dengan perbuatanku itu..
dan aku memohon maaf..

Allah cuba menyampaikan aku sesuatu dengan peristiwa itu..
dan peristiwa dimana..
ketika aku menunggu ikhwanku untuk ke SMK BELARA di surau..
ketika itu tazkirah maghrib sedang disampaikan..

dalam tazkirah itu seolah-olah..
ditujukan kepada aku..
dengan tajuk..
Dimana Hikmah Dakwah kita..

memang ia menusuk terus kedalam kegelapan tompokan
hatiku ini..
Alhamdulillah..

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment