SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Friday, September 23, 2011

S.y.a.b.a.b _Buka Mata_

di Kampus..
Mahupun di Sekolah dulu..
aku dikelilingi suasana..
dimana..
setiap daripada kami..
mempunyai ilmu agama yang mantap..

tapi ia membuatkan 
aku lupa..
dan leka..

bahawa masih ada yang belum..
menemui dan mengenali agama ini..
belum mengetahui soal hukum hakam..
belum mengetahui sirah2..
belum mengetahui soal aqidah dan tauhid..

bila diri biasa dekelilingi..
sang pencari ilmu agama..
aku lupa dunia di luar sana..

ini semua aku belajar..
ketika menjadi salah seorang fasi daripada 8 orang fasi..
kepada peserta yang berjumlah..
124 orang..
di SMK BELARA..
bagi program Qiamullail dan Motivasi..


Aku lupa bahawa..
masih wujud syabab-syabab atau adik-adik aku..
yang belum kenali apa itu Qiamullail..
yang belum kenali apa itu sirah..
kisah Anbiya' mereka lupai..

AKU LUPA..
aku sering memperingati dan mentarbiyah sang pencari ilmu agama..
tapi aku lupa golongan seperti mereka..

Ampunkan dosaku Ya Allah..
Siapa lagi yang akan membentuk mereka melainkan kita..!!
Pelajar Agama..!!
itu tujuan Allah memberikan kita ilmu agama sahabat...!!
untuk kita sedar..ada lagi mereka diluar sana yang memerlukan..!!


Ya Allah..
Naungilah adik2 aku ini dengan iman dan hidayahmu..
tiupkanlah ilmumu kedalam hati-hati mereka..
agar mereka dapat merasai nikmat cinta mu..

berikanlah kejayaan kepada mereka..
dan jadilah kejayaan mereka itu sebagai wadah..
mereka mencari mu Ya Allah..
amin..

Semoga Kalian..dipilih menjadi sang Pejuang..
satu hari nanti..insyaallah..


Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment