SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Friday, August 19, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n _AL-one_

Tiba di Masjid UniSza untuk Solat Jumaat..

Menjejakkan kaki di pintu masjid..
saat Muazzin melaungkan

..حي علي الصلاة..

berdirinya aku betol-betol di hadapan ukiran..
99 NAMA ALLAH..

dengan mengangkat takbir untuk menunaikan solat sunat..
..الله اكبر

sambil aku menunaikan solat mataku memandang
nama - nama Allah itu..

bukan kerana kagum akan kecantikan ukirannya..
tetapi..
merasakan sungguh dekat Allah dengan diri kita..

Maha Pengampun,Maha Mendengar,Maha Kasih..

ia membuatkan aku terfikir dan terfikir..
........................................................................................

Dah 3 Hari Allah pisahkan aku dengan Roomate aku..
bersendirian aku di bilik..

Aku baru sedar nikmat ALONE..
bila kita bersama dengan orang lain..
kadang-kadang hati kita lalai..

hati kita lalai dalam memikirkan apa yang hakikat kita patut kita fikirkan..
Allah..Akhlak..islam..

Dalam masa 3 hari ini lah..
banyak aku sedar tentang hakikat sebenar..
aku sungguh lalai..
lalai..
dan 
lalai..

Kini aku sedar..
Kenapa Allah lahirkan aku seorang anak tunggal..
yang tak dibesarkan oleh ibu ayah..
yang hidup hanyalah ALONE..

Sebab..
Allah ingin memberikan kasih sayangnya kepada ku..
aku bersyukur sgt3..
kerana masih lagi disayangi..
oleh YANG MAHA PENYANYANG..

ALONE..
aku mengerti hakikatnya yang sbenar..

ALlah is the ONE.. 
by:
assyahid afdhal



Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment