SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Tuesday, July 5, 2011

Tanggung Jawab aku semakin besar..

1.55AM
TIDAK DAPAT TIDUR..TERFIKIR PESANAN SEORANG ABANG..
TENTANG TANGGUNGJAWAB SEORANG PENDAKWAH..

NUKILAN INI KU TUJUKAN PADA MEREKA BERGELAR..
PELAJAR ISLAM

Pesanan kepada Penuntut ilmu agama :
-tidak cukup bagi kamu dengan hanya sekadar mempunyai ilmu dan hanya mengamalkan untuk kamu sendiri..pernahkah kamu terfikir di dalam kubur nanti..datangnya munkar dan nakir dah bertanya kepada kamu..
SIAPA TUHAN KAMU..?
dengan mudah kamu menjawab..Allah tuhanku..
SIAPA NABI KAMU..?
dengan mudah kamu menjawab..Nabi Muhammad adalah nabiku..
APA KITAB KAMU..?
dengan mudah kamu menjawab..Al-Quran kitabku..
APA AGAMA MU..?
dengan mudah kamu menjawab..Islam Agamaku..
KEMANA KAU HABISKAN MASA USIA MUDA MU..?
dengan mudah kamu menjawab..aku menuntut  ilmu dalam mencapai redho Allah..
BILA TIBA SOALAN INI..
KEMANA KAU HABISKAN ILMU ITU..?
...............aku habiskan ia sekadar untuk menyelamatkan diriku dari api neraka Allah.........
disaat itu..Allah membuka mata hati mu..
dan melihat sahabat-sahabat sekuliah mu...sahabat satu universiti dengan mu..
sahabat satu asrama dengan mu..sahabat satu persatuan dengan mu..
Melaung-laung akibat seksaan Allah..!!
"KENAPA KAMU TAK SEDARKAN AKU SATU KETIKA DULU..!!"
"KENAPA KAMU TAK MEMBERI PERINGATAN KEPADA AKU DULU..!!"
"KENAPA KAMU TAK MENCEGAH AKU DALAM MELAKUKAN MAKSIAT DULU..!!"
"KENAPA KAU SEKADAR TENGOK AKU BERDUAAN-DUAAN DULU..!!
"KENAPA KAU HANYA BERDIAM DIRI DISAAT AKU LEKA DULU..!!
Persoalan :
adakah kita sanggup melihat mereka sedemikian rupa..?
dimana tanggungjawab kita..?
SEBAGAI PELAJAR ISLAM DAN JURUSAN ISLAM..
AMANAH SEMAKIN BESAR..BERSAMALAH KITA BERSATU DALAM MENEGAKKAR SYIAR ISLAM DI KAMPUS INI..
: dari hamba dhaif..
saya sendiri tak mampu untuk membantu..tapi andai kita semua berjemaah insyaallah..Allah bersama kita..
ayuh..bangkit..

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment