SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Sunday, July 24, 2011

L.i.f.e _ Rasuah Bulan Puasa ? _


ingat tak kita..
zaman kecik-kecik dulu..

dulu..
kalau puasa sehari mesti dapat rm1..
30 hari : RM30
huhu..itu dulu..
rasuah tuh..!!
haha,,bukanlah,,itu sumber semangat..

nak tahu camne rasuah puasa..?
ini kisahnya..

action je nih..haha

Abu,Ahmad dan Ali (bukan nama sebenar )berkawan baik..
mereka berada di darjah 1.
mereka bertemu dan berbual-bual pada waktu rehat..

ketika itu adalah hari pertama pada bulan puasa..
bezanya pagi ini tiada bekal mereka bawa.

kata Abu : Ayah saya berjanji nak bagi Rm1 sehari kalau saya berjaya berpuasa sehingga tamat 30 hari"

jawab si Ahmad:saya juga nak mintak Rm1 sehari daripada ayah saya.


Ali pula bersuara :"saya nak jugak" .


SELEPAS MENCECAH HARI KE 15


Abu : Saya dah dapat Rm14.
Ali dan Ahmad : Wowww..!!(terlopong mulut mereka mendengarnya)


Ahmad : Saya baru je dapat Rm10(dengan nada kecewa)
Abu dan Ahmad : ha Ali..! awak dapat berapa dah ..??


Ali : saya dapat Rm100...!!(dengan penuh bangga)
Abu dan Ahmad : ha..!! berapa hari puasa..!!??


Ali : Saya tak puasa pun..ini ayah saya hadiahkan saya Rm100 supaya saya tidak
membocorkan rahsia ayah saya.
AYAH SAYA LANGSUNG TAK BERPUASA..'

Hahaha...Ini Baru Rasuah Bulan Pose..


Selamat Menyambut Ramadhan..!! :)


Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment