SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Friday, July 29, 2011

r.a.m.a.d.h.a.n _TARBIYAH_

Kiri:dulu
kanan:sekarang

Seseorang telah menyedarkan aku..
dan telah menyebabkan aku tekad untuk berubah..

tapi..
adakah aku berubah kerana Allah..?

Terdetik dihatiku soalan itu untuk tempoh yang lama..
tapi 
aku lupakan persoalan itu..

yang penting bagiku sekarang aku mahu BERUBAH...

Namun Akhirnya Persoalan itu terjawab
oleh Ustazah Tasnim yang mengajarku Nahu dan Sorof..

"Perubahan kita atau hijrah kita..mungkin bukan kerana Allah
tapi ia kehendak Allah..bila kamu berubah..insyaallah hati dan niat kamu akan BERUBAH sedikit
demi sedikit"

Mungkin kita pernah dengar ayat camni ..

"aku baru balik Haji..aku nak pakai kopiah..tapi mesti orang cakap aku pakai kopiah semata-mata 
sebab pergi haji..tak nak pakai la camtu"

"hmm..aku nk pergi surau..tapi mesti orang cakap aku ni time bulan puasa je nak solat berjemaah
tak nak pergi la camtu "

Jangan Takut Untuk Berubah kepada yang baik
walaupun permulaan kita bukan kerana Allah..
kerana Benda Yang Baik akan Membawa 
Hati Dan Niat kita kepadaNYA..

_SEMOGA RAMADHAN MENJADI BULAN TARBIYAH UNTUK KITA_

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment