SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Saturday, October 22, 2011

D.a.k.w.a.h _KUSZA_


Kenapa KUSZA dulu begitu dikenali dan dihormati..?
Adakah kerana infrastruktur yang hebat..?atau menggunakan teknologi canggih..?


BUKAN..
IA KERANA MEREKA MENGAMALKAN ISLAM 
Dalam Setiap Sudut..
ISLAM..


Allah s.w.t tak amek peduli kalau tempat tu ada BAS 100 biji ke..kelas semua air cond ke..Pensyarah2 semua dari LUAR NEGARA ke..itu semua tidak menjadi ukuruan Allah untuk mencapai keredhaannya..apa yang Allah Mahukan..?
Amal Makruf Nahi Munkar..Buat Yang Allah suka Tinggalkan yang Allah Larang..
KUSZA dulu mengamalkan sistem yang berpandukan itu sahaja..

kerana itulah..KUSZA dulu GAH..kerana Bila Allah Redha..Kita Adalah Terbaik..

PLEASE BROTHER N SISTER..!!
ISLAM buat kita lebih maju..!!bukan undurkan kita spt diperkatakan sesetengah pihak..!! TAMADUN TERAGUNG dalam dunia sebelum ini..disaat barat masih bergelap..masih berjalan diatas semak...
TAMADUN ABBaSIYAH..sudah ada lampu jalan..malah jalanya sudah bertar atau berbatu..!! Kenapa ini berlaku..?LAKUKAN APA YANG ALLAH SURUH..DAN TINGGALKAN APA YANG ALLAH LARANG.!!

"Kalau sekiranya penduduk negeri itu beriman dan bertaqwa, nescaya Kami (Allah) tumpahkan kepada mereka barakah dari langit dan bumi, tetapi mereka itu mendustakan, sebab itu Kami siksa mereka dengan sebab apa yang mereka usahakan (lakukan)" (surah" al-A'raaf ayat: 96)

Ayuh Siswa UNISZA..KEMBALIKAN ERA KUSZA.!!

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

2 comments:

  1. ayah ana pensyarah UniSZA yg dulunyer KUSZA.
    hurm...ana suka tgk seniors kat situ tyme kecik2. sejuk jewp mata ana tgk d org. ayah ana mmg nak sgt ana msuk kusza. Skrg, ana msuk unisza tp, kos yg brbeza dri zmn kusza :/
    -errr...phm x? -

    ReplyDelete
  2. insyaallah..kita mampu membawa kembali era itu..

    ReplyDelete