SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Friday, October 21, 2011

V-Dakwah _Peristiwa Subuh_


Dari Abi Hurairah ..Sabda Nabi Muhammad S.a.w :
"Apabila salah seorang dari kamu tidur, syaitan akan mengikatnya dengan 3 ikatan seraya berkata "bagimu malam yang panjang maka tidurlah". ( ketiga-tiga ikatan tersebut menjadikan dia terlelap dalam tidurnya sepanjang malam ). Akan tetapi apabila dia terjaga kemudian dia menyebut nama Allah, maka terpisahlah ikatan pertama. Kemudian apabila dia berwuduk , maka terlepas ikatan kedua, dan akhirnya jika dia melakukan solat (subuh), maka terlepaslah ketiga-tiga ikatan. Pada pagi itu harinya penuh bersemangat. Akan tetapi jika dia tidur sehingga subuh, maka pada pagi harinya jiwanya akan kotor dan menjadikan dirinya malas."


STOP LAGU DIBAWAH DULU.. :)
SALAM MUHASSABAH

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

2 comments:

  1. aslkm..mabruk ats usaha saudara afdhal dlm menyebarkn dakwah dgn mgunakn method bgini..kdg2 method bgini lbih terkesan dlm jiwa manusia..ssuai dgn fitrah manusia yg suka pd hiburan..moge2 lbih rmai junior fki spt nta..

    ReplyDelete
  2. Wslm..Jazakallah..
    doakanla kami agar terus istiqamah dalam jalan dakwah ni..dan terus ikhlas dalam mencuri hati2 mereka ke jalan Allah..Risau jugak dalam hati ini bila buat video2 cmni..takot niat lari..doakan yea.. :)

    ReplyDelete