SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Friday, October 21, 2011

L.i.f.e _adik-adik_


Akh Pimpinan di MPi..Macam mana adik2 kita sekarang..??

"Adik-adik"..
itulah yang selalu aku fikirkan ketika berGelar Pimpinan..
kerana mereka perlu dididik dari awal supaya kelak..
hati mereka KERAS untuk menerima KEMUNGKARAN..tapi..
ketika itu belum jelas dalam diri ini..
TARBIYAH sebenar-benar Tarbiyah..aku langsung tidak menjadi contoh kepada mereka...dan kini..aku dapat melihat hasil2 TARBIYAH aku dulu..
dan ia amat menghibakan hati..Semoga Allah mengampuni aku dan mengembalikan mereka dari jalan yang penuh kelalaian..

Peganglah adik-adik seeloknya..jadilah tauladan mereka yang terbaik..
tanam dalam hati..mereke tanggungjawab kita..!!
Sesat Mereka Sesatlah kita kelak diakhirat..Baiklah mereka..Baiklah kita kelak diakhirat insyaallah..

Satu Hadis yang sering diperingati dari matan pimpinan2 hingga kini..

عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم؛ أَنَّهُ قَالَ : أَلاَ كُلُّكُمْ رَاعٍ. وَكُلُّكُمْ مَسْئُوْلٌ عَنْ رَعِيَّتِ
Ketahuilah! Masing-masing kamu adalah pemimpin, dan masing-masing kamu akan dimintai pertanggungjawaban terhadap apa yang dipimpin. 

Renung-renunglah ..

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment