SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Friday, October 14, 2011

L.i.f.e _La Tahzan (i)_

Setiap Jumaat..12.45 PM..
Aku akan berjalan ke Masjid Untuk Menunaikan..
Solat Jumaat..

dan ketika itulah..
Kesayuan akan melanda Hati..

Ketika turun dari bilik ke masjid..
akan ku lihat..
masing bersama sahabat masing2..
berjalan menuju ke masjid..

sedangkan aku..
sentiasa menuju RumahNYA..

Bersendirian..

itulah..
perjalanan hidup setiap pagi jumaat..
terus fikir..
KENAPA..
KENAPA..
kenapa ya Allah..

Dan Pada Hari ini..
Ketika Dalam Perjalan Ke Masjid..
Melihat seorang saudara berkulit hitam sedang berjalan menuju ke masjid..
dan dia juga keseorangan..
terdetik di hati aku..
"Pergi la afdhal..tegur dia..dah lama kan ko nk cari kawan bukan dari bangsa mu"

Tapi aku melupakan hasrat ku..
dan terus ke masjid..

saat pulang dari masjid..
seperti biasa..
akan ku tunggu sampai semua manusia pulang dahulu..
barulah aku bergerak meninggalkan masjid..

dalam perjalanan..
tiba-tiba kedengaran suara dari belakang..
"Assalamualaikum brothers..!!"

"Waalaikumsalam.."
dan menghulurkan salam..
rupa-rupanya..
Saudara tadi...

"Alone.. others?"
"ouh..they are already leave.."

"My Name is Sharif"
"afdhal..from..?"

"from Ghana"

Walaupun English aku HANCUK..
aku cuba jugak..
dan bermulalah perbualan panjang sepanjang perjalanan pulang ke asrama..
terkeluar dari mulutku..
"how many others student from ur country?"
"haha(dia gelak kecil)..just me..one and only in this faculty"

"wah..u r special..!"
(Terdetik hati..kenapa aku kata begini)

"that right..eventhough..i m the only one..but its ok..its just made me really special..everyone know me"
(Hatiku terdetik Lagi)

setelah berlalu..
mengucapkan salam perpisah..
"See u again"
"Insyaallah Afdhal..Assalamualaikum"

sampai kini..
aku terus berfikir mengenai ayat Sharif tadi..
"Walaupun aku seorang..tapi ia buat aku istimewa"

Hati kecil ku berkata..
"jangan sedih la bila keseorangan..sebab ia buat kamu juga istimewa..kerana Allah sendiri yang akan menemanimu..tanpa perantaraan dari sahabatmu"

Maafkan Aku Allah..
atas kelalaian dan tiada kesyukuran terhadap mu..
mengharapkan kasih manusia..
sedang diri mu bersama...

Thanks Allah..



Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment