SELAMAT DATANG

Segala Coretan disini..adalah coretan sang hamba yang bergelar manusia..yang tak lari dari kesilapan..andai ada coretan hamba yang tersasar tegurlah diri hamba dengan berhikmah..andai ada coretan ini yang ingin kalian kongsikan..silakan..Tiada Hak Cipta..ia milik semua..copy paste..dibenarkan.. ^^ salam ukhwah..

Monday, December 24, 2012

Aku dan Palestin : Mimpi 3

Aku dan Palestin: Mimpi ke 3

Dengan Nama Allah yang maha pemurah lagi pengasih.
Dengan Nama Allah aku berlindung dari Syaitan Yang Direjam.
Dengan Nama Allah aku berlindung dari penyakit-penyakit hati yang merosakkan amalku.
Allahummasollia a’la Muhammad..

                Sekali lagi Allah kurniakan satu mimpi yang agak menggerunkan hati diri dan kali ini benar-benar mencemaskan diri..mimpi saya bermula..



“pada satu pagi..saya keluar melihat suasana diluar kawasan rumah..memandang ke langit melihat helikopter dan jet-jet memenuhi ruang angkasa..tiba-tiba satu jet telah melepaskan bom dan tepat jatuh di hadapan rumah saya..namun letupan dia tidak kuat..hati bergoncang kencang..pergi mencari ahli keluarga yang lain dan mengejutkan mereka semua..bunyi jatuhan bom dan roket masih lagi kedengaran akan tetapi tidak meletup di mana..selepas mengejutkan semua keluarga lain atuk dan nenek dan lain-lain terus pergi ke luar rumah untuk melihat sekitarnya..masih lagi penuh helikopter dan jet berlegar-legar di ruang udara..ternampak tergantungnya bendera Palestin di sebuah pokok dalam kawasan rumah saya..kerana begitu takut..saya buang bendera itu dan simpan dalam poket..
Tiba-tiba..

Ketika masih lagi saya berlindung dalam rumah..mendaratlah satu helikopter betul-betul di hadapan rumah saya membuat diri rasa amat takut..tiba-tiba keluar tentera dari helikopter dan menggeladah masuh dan mengumpulkan kami semua di kawasan ruang tamu dan mengacukan senapang yang subhanallah BESAR dan betol-betol berada di kepala kami semua..dalam hati tuh… “ya Allah aku tak nak mati” lalu tentera itu bertanya pada saya.
.”ko cakap..apa hubungan ko dengan Palestin..?” “apa ko bantukan dan salurkan pada mereka…!!”

Saya menjawab “aku tak pernah buat apa-apa untuk mereka..kami tak de apa-apa pun dengan mereka”
Lalu mereka geladah rumah kami..dan senapang itu masih lagi berada di kepala kami..
Hati amat takut..tiba-tiba entah bagaimana Allah beri saya kekuatan untuk bertindak..lalu saya tarik senapang itu dan tumbuk setiap tentera yang berada di situ..namun ada seorang yang melarikan diri ke helikopter..lalu saya kejar..bila mana saya kejar senapangnya betol mengadap diri saya dan BANG…!!

Tersedar dari mimpi itu..berfikir dan berfikir..apa mesej kali ini yang Allah ingin sampaikan..
Astaghfirullah..saya sedar sesuatu hasil dari ungkapan saya sendiri pada mimpi itu :
  •  Bila jatuh roket dihadapan saya..lalu hati bergetar ketakutan.. : ia bermakna hati saya masih lagi belum kuat..
  • Bila mana saya sanggup buang bendera Palestin kerana ingin menyelamatkan diri saya : ia bermakna saya amat MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI dari ISU UMMAH.
  •  Bila mana ditanya kepada saya tentang Palestin lalu saya menjawab sedemikian : ia bermakna hati saya belum ikhlas sepenuhnya dalam perjuangan isu Palestin.. Allahuakbar..
  •  Bila mana saya tiba-tiba bangkit : Allah menggambarkan diri saya..hanya akan benar-benar sedar bila mana dalam suasana yang amat kritikal..

Allah..banyak lagi kekurangan dalam diri ini..
Saya kisahkan pada anda bukan menunjukkan kelemahan dan kekurangan saya..ini satu petanda peringatan dari Allah..dan wajib untuk saya sampaikan buat semua..agar kita benar-benar MUSLIM yang peka terhadap isu Palestin.
Dah 3 mimpi Aku dan PALESTIN : kesemuanya menunjukkan diri masih lemah.. :(
Mimpi 1 dan 2 ada saya ceritakan di Post yang lepas :

Doakan saya sahabat..
Assyahid Afdhal Ismail
1326 Terengganu
(24/12/2012-11Safar1434)

Coretan hati sang hamba..ambil yang jernih..buang yang keruh ^^_V

No comments:

Post a Comment